Меню сайту
Ми в YouTube
Абітурієнту - 2021
Лаборант ХБА
Відеопрезентація
Ми у Фейсбуці
Корисні посилання








Приват БАНК-24
Календар
«  Грудень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Наші координати
07700, Київська область, м.Яготин, вул.Київська, 6. тел. (04575)4-11-64;
E-mail: yagotincpto@ukr.net
Погода в Яготині

Організація інклюзивного навчання

 

Нормативно – правове забезпечення:

Закон України «Про охорону дитинства» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2402-14#Text

Постанова кабінету міністрів України «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах професійної (професійно – технічної) освіти https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/636-2019-п#Text

Постанова кабінету міністрів України «Про затвердження Положення про інклюзивно – ресурсний центр https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/545-2017-п#Text

Конвенція про права дитини https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_021#Text

Конвенція про права осіб з інвалідністю https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_g71#Text

ФАКУЛЬТАТИВНИЙ ПРОТОКОЛ до Конвенції про права осіб з інвалідністю https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_g72#Text

Постанова кабінету міністрів України «Про затвердження Державної типової програми реабілітації осіб з інвалідністю https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1686-2006-п#Text

Розпорядження кабінету міністрів України «Про схвалення Концепції Державної програми розвитку освіти на 2006-2010 роки» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/396-2006-р#Text

 

Психолого-педагогічний супровід здобувачів освіти з ООП

Знедолена дитина не повинна знати, що вона малоздібна, що у неї слабкий розум, слабкі сили.

Виховання такої дитини повинно бути у сто разів ніжнішим, чуйнішим, дбайливішим.

В.О. Сухомлинський

Психолого-педагогічний супровід здійснюється у відповідності до нормативно-правових вимог:

Закон України «Про охорону дитинства» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2402-14#Text

Постанова кабінету міністрів України «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах професійної (професійно – технічної) освіти https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/636-2019-п#Text

Наказу міністерства освіти і науки України  «Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти» https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0609729-18#Text

Психолого-педагогічний супровід – це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку дитини, передбачена індивідуальною програмою розвитку.
   Психолого- педагогічний супровід включає в себе надання психолого-педагогічних та корекційно-розвивальних послуг.
   Психолого-педагогічні послуги – це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку особи з особливими освітніми потребами, що передбачені індивідуальною програмою розвитку та надаються педагогічними працівниками закладів освіти.
   Корекційно-розвиткові послуги – це комплексна система заходів супроводження особи з особливими освітніми потребами у процесі навчання, що спрямовані на корекцію порушень шляхом розвитку особистості, її пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери та мовлення.
   Організація надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дитині з особливими освітніми потребами на підставі  висновку  про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини, на основі якого команда супроводу складає індивідуальну програму розвитку дитини. ІПР погоджується з батьками та вноситься на розгляд педагогічної ради та затвердження керівником закладу освіти.
   Команда супроводу проводить моніторинг стану виконання ІПР не рідше, ніж двічі на рік (у разі потреби частіше) з метою її коригування та визначення прогресу розвитку дитини.
   За результатами моніторингу Команда супроводу, в разі потреби, направляє дитину з ООП на повторну комплексну оцінку до інклюзивно-ресурсного центру.
   Команда супроводу розробляє індивідуальний навчальний план та/(або) індивідуальну навчальну програму відповідно до особливостей інтелектуального розвитку дитини з ООП.
   В кінці кожного семестру проводиться аналіз ефективності засвоєння навчального матеріалу дитиною та, у разі необхідності, коригування індивідуальної навчальної програми.
   Команда супроводу визначає способи адаптації (у разі необхідності модифікації) навчальних матеріалів відповідно до потенційних можливостей та з урахуванням особливостей навчально-пізнавальної діяльності дитини з ООП.
   Надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг здійснюється шляхом проведення індивідуальних і групових занять.
   Команда супроводу формує та узгоджує з батьками розклад корекційно-розвиткових занять дитини з ООП.
   Корекційно-розвиткові заняття проводяться педагогічними працівниками закладу чи залученими фахівцями (в тому числі фахівцями ІРЦ) в залежності від кадрового потенціалу закладу та наявного контингенту дітей з ООП.

 

Бібліотека видань з питань інклюзивної освіти для батьків

•    Працюємо разом: дитина з особливими потребами в школі. Довідник для батьків. Досвід Канади: посіб. – К.: Паливода А.В., 2012. – 50 с.
•    Путівник для батьків дітей з особливими освітніми потребами: Навчально-методичний посібник у 9 книгах / За заг. ред. Колупаєвої А.А. – К., 2010. – 363 с.
•    Інклюзивна освіта. Посібник для батьків. Досвід Канади: посіб. – К.: Паливода А.В., 2012. – 120 с.

Три інтернет-ресурси для дітей з порушенням слуху
Інтернет-ресурси, які допомагають дітям з інвалідністю.

Spread Signs – це безкоштовний сервіс, у якому зібрано понад 400 тисяч жестів на позначення слів 38-ма мовами світу (у тому числі й українською).

Як нею користуватися? Щоб перевірити можливості сервісу, навіть не потрібно реєструватися. Достатньо лише відкрити його у браузері чи завантажити додаток на смартфон. І вже одразу можна обирати мову, шукати потрібні речення чи окремі слова, а також вивчати дактильну абетку. Щоб полегшити пошук потрібних понять, розробники заздалегідь підготували велику кількість категорій, серед яких легко обрати необхідну. Крім того, вивчаючи певне дактильне позначення, користувачі одразу можуть «перекласти» його мовами жестів, які використовуються в інших країнах.
Для кого буде корисною ця програма? Spread Signs стане у пригоді вчителю, який працює в інклюзивному класі, а також школярам, батькам і всім небайдужим людям. Використовуючи пропонований сервіс, можна суттєво підвищити рівень оволодіння мовою жестів та вдосконалити свої комунікативні навички. А діти з порушеннями слуху можуть без зайвих зусиль і у будь-який зручний час вивчати все більше жестів.

JABtalk – це безкоштовний додаток для налагодження комунікації з дітьми, які мають порушення слуху. Головна ідея полягає в тому, щоб дитина могла пояснити свої думки та повідомити про потреби, обравши відповідні зображення та поняття на екрані смартфона. А додаток допоможе іншим людям зрозуміти, чого саме бажає дитина.

Як нею користуватися? Додаток простий у використанні, має українськомовний інтерфейс. Щоб почати користуватися JABtalk, достатньо просто завантажити та відкрити його. Користувачі можуть самостійно додавати поняття у базу, завантажувати відповідні зображення (з телефону чи інтернету) та групувати їх за певними категоріями. Наприклад, можна створити категорію «Я хочу їсти» і додати туди кілька страв. Коли дитина захоче їсти, вона обере цю категорію та конкретизує свій вибір.
Для кого буде корисною ця програма? JABtalk стане у пригоді дітям, педагогам та батькам. Додаток буде особливо корисним для молодших, які лише починають опановувати мову жестів та вчаться працювати з мобільними додатками. Сервіс дозволить візуалізувати знання дітей та допоможе їм отримати досвід успішної комунікації (під час навчання, у побуті та спілкування з іншими дітьми).

Live Transcribe – це онлайн-програма, яка дозволяє транскрибувати звукові повідомлення та виводить їх на екран смартфону. Додаток працює в режимі реального часу та дає можливість транскрибувати слова і речення з 70 мов світу (серед них є й українська).

Як нею користуватися? Програма проста і зрозуміла. Щоб почати роботу, достатньо просто скачати та встановити Live Transcribe на свій смартфон. Уже після цього можна вільно транскрибувати звукові повідомлення. У налаштуваннях можна обрати розмір шрифту (актуально для людей з порушеннями зору), найзручнішу тему (білу або чорну), основну та додаткову мови. Текстова версія повідомлення може зберігатися протягом трьох днів. Також можна обрати клавіатуру для редагування повідомлень, які затранскрибувалися.

Для кого буде корисною ця програма? Програма працює не ідеально (трапляються певні одруки), але реально допомагає людям з інвалідністю відчутно покращити своє життя. Live Transcribe можуть використовувати діти старшого віку та дорослі, адже вони зможуть читати друкований текст. Сервіс стане у пригоді дітям та дорослим під час навчання та у повсякденному спілкуванні.

Усі ці застосунки варто використовувати паралельно, зважаючи також на вікові та індивідуальні особливості конкретної дитини.

•    Індекс інклюзії: розвиток навчання та участі в життєдіяльності шкіл: посіб./ [Тоні Бут]; пер. з англ. – К.: ТОВ Видавничий дім «Плеяди», 2015. – 190.
•    Особливі діти в умовах загальноосвітньої школи (досвід закладів освіти Дніпровського району м. Києва). Практично-методичний посібник /Упорядник Сидоренко Н.А. – К.: РНМЦ Дніпровського району, 2015.- 64 с.
•    Асистент учителя в інклюзивному класі: навчально-методичний посібник /Н.М.Дятленко, Н.З.Софій., О.В.Мартинчук, Ю.М.Найда, під заг. ред. М.Ф.Войцехівського. – К.: ТОВ Видавничий дім «Плеяди», 2015.— 172с.
•    Школа для кожного: посібник / Упорядник: Байда Л. Ю. – К., 2015. – 60 с.
•    Інклюзивна школа: особливості організації та управління: Навчально-методичний посібник/ Кол. авторів: Колупаєва А.А., Софій Н.З., Найда Ю.М. та ін. За заг. ред. Даніленко Л.І., – К.: 2007. – 128 с.
•    Індекс інклюзії: дошкільний навчальний заклад: Навчально-методичний посібник / Кол.упорядників: Патрикеєва О. О., Дятленко Н. М., Софій Н. З., Найда Ю. М. Під заг. ред. Шинкаренко В. І. — К.: ТОВ «Видавничий дім “Плеяди”», 2013. — 100 с.
•    Індекс інклюзії: загальноосвітній навчальний заклад: Навчально-методичний посібник / Кол. упорядників: Патрикеєва О. О., Софій Н. З., Луценко І. В., Василашко І. П. Під заг. ред. Шинкаренко В. І., — К.: ТОВ «Видавничий дім “Плеяди”», 2013. — 96 с.
•    М.Сварник. Інклюзивна освіта в Україні: попередній аналіз ситуації / Інклюзивна освіта. Збірник матеріалів проекту. – К.: 2013
•    Посібник “Індивідуальне оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі: навч. курс та наук.-метод. посіб.” / Т.В.Сак. – К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2011. – 168 с. – (Серія «Інклюзивна освіта»).
•    Данілавічютє Е.А., Литовченко С.В. Стратегії викладання в інклюзивному навчальному закладі: навчально-методичний посібник / За ред. А.А. Колупаєвої. – К.: Видавнича група «А.С.К.», 2012.
•    Колупаєва А. А., Єфімова С.М. Навчальний курс «Вступ до інклюзивної освіти». – К.: Науковий світ, 2010. – 20 с.
•    Колупаєва А.А., Савчук Л.О. Діти з особливими освітніми потребами та організація їх навчання. Видання доповнене та перероблене: наук.-метод. посіб. / А.А. Колупаєва, Л.О. Савчук, К.: Видавнича група «АТОПОЛ», 2011. – 274 с.
•    Колупаєва А.А., Таранченко О.М. Діти з особливими потребами в загальноосвітньому просторі: початкова ланка. Путівник для педагогів: Навчально-методичний посібник. – Київ, 2010. – 96 с.
•    Колупаєва А.А., Данілавічютє Е.А., Литовченко С.В. Професійне співробітництво в інклюзивному навчальному закладі: навчально-методичний посібник. – К.: Видавнича група «А.С.К.», 2012. – 192 с.
•    Єфімова С.М., Королюк С.В. Лідерство та інклюзивна освіта: навчальний курс та методичний посібник / За заг. ред. Колупаєвої А.А. – К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2011. – 164 с.
•    Таранченко О.М., Найда Ю.М. «Диференційоване викладання в інклюзивному навчальному закладі»: навчальний курс та методичний посібник / за загальною редакцією Колупаєвої А.А. – К.: Видавнича група «А.С.К.», 2012. – 124 с.
•    Основи інклюзивної освіти. Навчально-методичний посібник / за заг. ред. Колупаєвої А.А. – К.: «А.С.К.», 2012. – 308 с.
•    Колупаєва А.А. Програма курсу «Основи інклюзивної освіти» для вищих навчальних закладів, які здійснюють підготовку фахівців за освітньо-кваліфікаційним рівнем бакалавра (спеціаліста, магістра педагогічного спрямування). – К.: «А.С.К.», 2012. – 31 с.
•    І. Луценко, В. Крижанівський, Е. Добин. Відстоювання інтересів дітей з особливими потребами, дітей з інвалідністю на інклюзивну освіту: Тренінговий модуль / За заг. ред. О. Красюкової-Еннз, О. Софій, М. Сварника. — Українсько-канадський проект «Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами в Україні» — К., 2010. — 46 с.
•    Модуль. Консультативна політика / Авторський колектив: Ольга Красюкова-Еннс, Шерл Крокер, Тамара Луценко, Юлія Найда // Канадсько-український проект: «Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами в Україні»: тренінгові модулі.-К., 2011.-132с.
•    Модуль. Доступність та універсальний дизайн / Авторський колектив: Ольга Красюкова-Еннс, Ярослав Грибальський, Лариса Байда, Володимир Азін. // Канадсько-український проект: «Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами в Україні»: тренінгові модулі.-К., 2011.-132с.
•    Модуль. Розробка соціальної політики / Авторський колектив:Елеонора Чорнобой, Ольга Красюкова-Еннс, Лариса Байда, Олег Лепетюк // Канадсько-український проект: «Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами в Україні»: тренінгові модулі.-К., 2011.-132с.
•    Модуль. Вступ до питань «інвалідності» / Авторський колектив: Лариса Байда, Ольга Красюкова-Еннс, Антоніна Обухівська, Елеонора Чорнобой // Канадсько-український проект: «Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами в Україні»: тренінгові модулі.-К., 2011.-132с
•    Л. Климанська, Г. Герасим, Д. Блей. Організаційний розвиток: Тренінговий модуль / За заг. ред. О. Красюкової-Еннз, О.Софій, М.Сварника. — Українсько-канадський проект «Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами в Україні» — К., 2010. — 62 с.
•    Розвиток політики інклюзивних шкіл. Інтегроване планування послуг, їх надання та фінансування в Канаді: посібник / Дж. Блейз, Е. Чорнобой, Ш. Крокер, Е. Страт, О. Красюкова-Еннз. – К.: Паливода А. В., 2012. – 46 с.
•    Планування спрямоване на кожного учня: посібник з розроблення та впровадження індивідуальних начальних планів: посіб. – К.: Паливода А.В., 2012. – 86 с.
•    Огляд ролі асистентів учителів у канадських школах. Досвід провінцій Манітоба, Нова Шотландія та Альберта: посібник / Е. Чорнобой, О. Красюкова-Еннз. – К.: Паливода А. В., 2012. – 32 с.
•    Інклюзивна освіта. Підтримка розмаїття у класі: практичний посібник. / [Тім Лорман, Джоан Деппелер, Девід Харві]; пер. з англ. – К.: СПД-ФО Парашин І.С., 2010. – 296 с.
•    Інвалідність та суспільство: навчально-методичний посібник. За заг. редакцією Байди Л.Ю., Красюкової – Еннс О.В. / Кол. авторів: Байда Л.Ю., Красюкова – Еннс О.В., Буров С Ю., Азін В.О., Грибальський Я.В., Найда Ю.М. – К., 2012. – 216 с.