Меню сайту
Ми в YouTube
Абітурієнту - 2021
Лаборант ХБА
Відеопрезентація
Ми у Фейсбуці
Корисні посилання
Міністерство освіти і науки України
Приват БАНК-24
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Наші координати
07700, Київська область, м.Яготин, вул.Київська,6. тел.0961506213;0661684696 E-mail:yagotincpto@ukr.net
Погода в Яготині

Проектна робота

Основні ідеї проекту та обґрунтування його необхідності

   Сьогодні образ випускника системи ПТО стає орієнтиром для проектування процесів і умов отримання освітніх результатів, головним інструментом розвитку навчального закладу та педагогічного колективу. У випускника сучасного професійно-технічного навчального закладу повинні бути сформовані готовність і здатність творчо мислити, знаходити нестандартні рішення, проявляти ініціативу, тобто випускник ПТНЗ повинен бути конкурентоспроможним. Ці особистісні якості визначать інвестиційну привабливість освіти. Одна з найважливіших умов комплексного і різнобічного розвитку здібностей учня – це багатоплановість і різноманітність видів діяльності, в які одночасно він включається. Вимоги такі: творчий характер діяльності, оптимальний рівень труднощів для виконавця, належна мотивація і забезпечення позитивного емоційного настрою під час і після закінчення виконання діяльності.

   В основу проекту покладено ідею про те, що кожна людина володієсвоєю індивідуальною сутністю, яку вона реалізує в процесі свого життя. Саме ця індивідуальна сутність багато в чому визначає як сам процес самопізнання людини, так і його вибір того чи іншого роду діяльності та засобів досягнення мети. Отже, необхідно створити максимальні можливості для того, щоб освітній процес в закладах ПТО будувався як поле вибору у сфері змісту освіти, темпів, форм, методів і умов урочної та позаурочної діяльності, а учень і вчитель стали суб'єктами вибору сфер самореалізації.
                                    
                                                   Нормативна база проекту
Проект розроблено керуючись:
o Законом України «Про освіту»;
o Законом України «Про професійно-технічну освіту»;
o Положенням про методичну роботу в ПТНЗ;
o Наказом МОН № 582 від 12.12.2000 року «Про удосконалення
методичної роботи в системі професійно-технічної освіти»
Концепція реформування в освітянській сфері регламентує:
o Використання інтерактивних технологій навчання на основі ІКТ;
o Розвиток системи роботи з обдарованими дітьми;
o Розвиток системи безперервної освіти, яка включає в себе підвищення
кваліфікації педагогічних. 
o Впровадження нової моделі атестації керівних і педагогічних
працівників в системі ПТО.


                                                 Особливістю проекту є:
o Міждисциплінарний підхід  спрямований на формування в учня інтегративного мислення за рахунок застосування між предметних зв’язків. В результаті такої особливості учень спрямовує свою роботу не тільки на професійно-практичну підготовку, а й активізує  свою діяльність у повторенні матеріалу з професійно-теоретичної підготовки;

                                                Цілі та завдання проекту
 Мета
o Пошук шляхів і способів виконання соціального замовлення: створення
оптимальних умов для розвитку індивідуальних інтелектуальних,
творчих, соціальних здібностей учнів в закладах ПТО;
o Стимулювання творчої діяльності та задоволення потреби педагогів у
продуктивному самовираженні.
 Завдання проекту
o Забезпечення можливості творчої самореалізації особистості в різних видах діяльності.
o Формування ключових компетенцій в учнів: предметної, соціальної, інформаційної, комунікативної.
o Удосконалення методичного забезпечення освітнього та виховного процесу з предметів професійно-практичного та професійнотеоретичного циклу.
o Розвиток масових, групових та індивідуальних форм позаурочної діяльності.
o Формування команди педагогів, що здатні виконувати проектні завдання.
o Підтримка корпоративного стилю в освітній діяльності.

                                        Учасники та їх роль в реалізації проекту

Учасники      Функції
 o Педагоги
    
o Розробка проекту, його реалізація, моніторинг.
o Здійснюють взаємодію «батьки + учні + керівник », отримують інформацію, ведуть спостереження, формують портфоліо.
 o Учні      o Творчо розвиваються, самостійно придумують і проводять дослідницькі роботи, активно беруть участь у проекті.
 o Батьки      o Отримують інформацію, взаємодіють з педагогом, беруть участь спільно з учнями в заходах.
 o Адміністрація       o Забезпечує нормативно-правові умови для реалізації проекту (положення про проведення Проекту),  здійснює рейтингову оцінку діяльності та методичної активності педагога за результатами проведення Проекту, нагороджує учасників проекту.

Механізм проекту та етапи його реалізації
Механізм реалізації проекту включає:
• концептуальну складову: принципи реалізації проекту;
• організацію і порядок проведення Проекту (план-графік підготовки, етапи і терміни реалізації абстрактного проекту);
• методичні рекомендації з розробки, організації та проведення заходів;
• визначення ролі педагога при організації та проведенні предметних тижнів;
• форми заохочення учасників Проекту;
• аналіз ризиків;
• план реалізації проекту з певної тематики (план-графік з наміченими заходами, зазначенням дат і відповідальних за кожен захід).

                       
                                  Принципи організації проекту

1. Принцип розвитку     
 
1. особистості учня і вчителя через взаємодію;
2. індивідуальних інтелектуальних, творчих,
соціальних здібностей учнів в освітній установі;
3. стимулювання творчої діяльності та задоволення потреби педагогів у продуктивному самовираженні;
2. Принцип особистої
причетності  
 
кожен учень є активним учасником всіх подій. Він може випробовувати себе в різних ролях і
видах діяльності;
3. Принцип масовості      робота організовується таким чином, що в творчу
діяльність залучається якомога більше учасників;
4. Принцип
доступності  
 
підбираються різнорівневі завдання;
5. Принцип
зацікавленості  
 завдання повинні бути цікаво оформлені, щоб
привернути увагу візуально (використання епіграфів, схем, коміксів) і за змістом;
6. Принцип
міждисциплінарного
підходу    
формує в учня інтегративне мислення і загальне
усвідомлення актуальності майбутньої професії;
7. Принцип вибору та
відповідальності 
   
учні самостійно обирають свою роль, місце, захід,
команду в якій будуть брати участь, і несуть
відповідальність за зроблений вибір;
8. Принцип
змагальності 
   
учням надається можливість порівнювати свої
досягнення з результатами своїх ровесників;
9. Принцип
відкритості  
 
брати участь у заходах Проекту, в активній групі з
підготовки та проектування можуть усі бажаючі,
згідно своїм вибором;
10. Принцип співпраці      Проект повинен об'єднати учнів і педагогів в єдиний колектив, сприяти співробітництву в групах, налагодити контакти:
Учень - Вчитель, Старші – Молодші;
11. Принцип
неповторності,
унікальності  
 
кожен наступний тиждень не повинен повторювати попередній, він заново має зазнати муки народження, і, напевно, в цьому теж криється один із секретів його успіху.

 

                                   Очікувані результати


На рівні     соціуму     

Підвищення іміджу навчального закладу в освітянському середовищі, розширення мережевої взаємодії щодо обміну передовим педагогічним досвідом.
На рівні
навчального
    закладу  
 Формування та підготовка творчої команду учнів і
педагогів, отримає ефективне освітнє середовище,
поповнить методичну базу з предметів професійно
теоретичного та практичного циклів, сформує банк
педагогічних технологій для розвитку учнів.
На рівні
адміністрації  
 
Моніторинг рівня професіоналізму вчителя, подання
матеріалів про досвід вчителя на атестацію,
нагородження, конкурси, підготовка матеріалів до
публікації.
На рівні учня      Учні продемонструють сформованість:
Інформаційної, соціальної, комунікативної
компетенції:

• вміння розуміти поставлене завдання, суть навчального завдання, характер взаємодії з однолітками і викладачем, вимоги до представлення виконаної роботи;
• вміння планувати кінцевий результат роботи і
представити її у вербальній формі;
• уміння вносити корективи в раніше прийняті рішення;
• вміння оцінювати результати;
• вміння пошуку та знаходження необхідної інформації самостійно;
• вміння конструктивно обговорювати результати і
проблеми кожного етапу діяльності.

Предметної, пізнавальної компетенції:
• підтвердження наявних в учнів базових знань
відповідно до тематики Тижня;
• розширення кругозору учнів щодо обраної професії.
На рівні
     педагога 
   
Викладачі та майстри виробничого навчання:
• створять умови для формування інформаційної,
комунікативної, соціальної, пізнавальної та предметної
компетентностей своїх учнів;
• допоможуть учням проявити себе в предметі, більше
зацікавитися ним;
• оволодіють творчими підходами до викладання свого
предмета;
• вдосконалять професійну майстерність через
підготовку, організацію та проведення заходів Тижня.
На рівні      батьків     Мотивація до співпраці з навчальним закладом;
високий ступінь включеності батьків у діяльність своєї
дитини; підвищення комунікативної культури.