Заступник директора з навчально-виховної роботи
Державного професійно-технічного навчального закладу
„Яготинський центр професійно-технічної освіти”
Більда Олена Василівна
Освіта - ДВНЗ „Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет ім. Григорія Сковороди”
На посаді заступника директора навчально-виховної роботи з 2000 року.
Життєве кредо: Вірити – значить дивитися в перед, освітлювати дорогу життя й сміливо крокувати нею. Вірити у свою мету – значить чітко рухатися в обраному напрямку, добре знаючи координати, адже хто вірить, що може зрушити гори, добивається свого.
Виховна робота у ДПТНЗ "Яготинський центр професійно-технічної освіти» складається відповідно до річного плану роботи навчального закладу, згідно рекомендацій НМК ПТНЗ та розпоряджень і наказів департаменту освіти і науки облдержадміністрації. На основі річного плану заступника директора з навчально-виховної роботи майстри виробничого навчання, класні керівники та вихователь ведуть плануючу документацію, враховуючи особливості навчальних груп та індивідуальні особливості окремих учнів.
Пріоритетними завданнями навчально- виховної роботи у ЦПТО є:
- формування національно-патріотичних якостей в учнів як основи самовизначення особистості;
- створення умов для розумового, духовного, морального, фізичного розвитку учнів;
- турбота про здоров’я учнів, пропаганда здорового способу життя;
- естетичне, екологічне та трудове виховання, як одна з складових підготовки учнів до дорослого життя;
- продовження спільної роботи соціального педагога з педагогічними працівниками, учнями, батьками;
- підвищення культури усіх учасників навчально-виховного процесу, гуманізація стосунків в учнівському та педагогічному колективах;
- забезпечення індивідуального підходу до кожного учасника навчально-виховного процесу;
- сприяння повноцінному особистісному розвитку учнів та створення належних умов для формування у них мотивації до навчання, самореалізації, творчих здібностей, самовиховання і саморозвитку тощо.
Виховна методична проблема «Формування здорового учнівського колективу шляхом використання новітніх освітніх технологій».
Виконання завдань і реалізація основних принципів виховної роботи протягом навчального року здійснюється за основними напрямками:
Національно – патріотичне вихованне: спрямоване на вивчення історії країни, її національних звичаїв та традицій, примноження здобутків рідного краю, виховання національної культури , формування духовних цінностей. Цьому сприяють цілий ряд виховних заходів, які проводяться як в навчальному закладі, так і за його межами (співпраця з міською бібліотекою, районним центром культури та дозвілля).
Моральне виховання: ставить на меті прищеплення і розвиток моральних почуттів, переконань і потреби поводити себе за моральними нормами суспільства.
Фізичне виховання та формування здорового способу життя: пропаганда здорового способу життя і включення учнів у різні види спортивно-фізкультурної діяльності
Трудове виховання: формування поваги до обраної професії.
Художньо-естетичне виховання: формування основ естетичної культури.
Родинно-сімейне виховання: виховання культури поведінки в сім’ї; залучення до традицій родинно-побутової культури українців.
Моральне виховання: виховання свідомої дисципліни та організованості громадської і соціальної відповідальності, непримиренності до аморальних вчинків людей.
Військово-патріотичне виховання: формування почуття патріотизму, любові до свого народу, його історії, культурних та історичних цінностей; виховання громадянських почуттів і свідомості, поваги до Конституції та· інших законів України, соціальної активності і відповідальності за доручені державні та громадські справи.
Превентивне, правове виховання: спрямована на формування в молоді правової свідомості, навичок і звичок законослухняності.
Екологічне виховання: формування відповідального і дбайливого ставлення до природи, що базується на екологічній свідомості; передбачає дотримання моральних і правових принципів природокористування й пропаганду ідей щодо його оптимізації, активну діяльність із вивчення й охорони природи своєї місцевості.
У навчальному закладі використовуються різноманітні форми виховної роботи: тематичні вечори, конкурси, тренінги, КВК, бесіди, екскурсії, виховні години, диспути, зустрічі з цікавими людьми, представниками правоохоронних органів, проводяться заходи до державних та релігійних свят.
Класні керівники та майстри виробничого навчання здійснюють постійний контроль за відвідуванням занять учнями, за їх успішністю, проводять необхідні педагогічні консультації з батьками учнів, обстежують умови проживання дітей в сім’ї, вивчають характер та прояви особистості учнів, здійснюють виховну роботу з дітьми девіантної поведінки, зустрічаються з учнями та їх батьками за місцем проживання, проводять роботу по залученню учнів в гуртки та секції за інтересами, ведуть співпрацю з соціальним педагогом навчального закладу.
З метою профілактики порушень дисципліни, пропусків занять без поважних причин класні керівники та майстри в/н навчальних груп ведуть облік відвідування уроків кожним учнем групи щоденно, адміністрація навчального закладу проводить контроль за відвідуванням учнями занять щоденно та аналізує стан дисципліни та пропусків уроків по групах кожного вівторка.
Виховна робота у навчальному закладі здійснюється також через органи учнівського самоврядування (учнівський профспілковий комітет, раду гуртожитку). Учнівський профспілковий комітет допомагає в організації позакласних заходів, піднімає клопотання перед адміністрацією навчального закладу щодо преміювання учнів, надання матеріальної допомоги учням, розглядає питання порушення поведінки. Рада гуртожитку упродовж навчального року успішно співпрацює з питань планування, організації та координації виховної роботи у гуртожитку. До щоденних обов’язків Ради гуртожитку входить перевірка санітарно-гігієнічного стану житлових кімнат та огляд території; рейд-контроль під час самопідготовки; контроль дотримання дисципліни та порядку.
ЗУСТРІЧАЄМО СВЯТОГО МИКОЛАЯ НЕ ВТРАЧАЮЧИ ВІРИ, НАДІЇ, ЛЮБОВІ.
У грудні до нас приходить найчарівніше свято – День Святого Миколая. Це свято радості, добра. Немає різниці, дитина ви чи доросла людина, для всіх нас, це свято на яке ми дуже чекаємо. Всі з нетерпінням сподіваємось на самий приємний і довгоочікуваний сюрприз. Адже вірячи у казку, ми стаємо добрішими, милосерднішими і уважнішими.
Зазвичай у День Святого Миколая прийнято дарувати подарунки дітлахам, але є категорія людей, які чекають таких подарунків, подекуди більше і трепетніше за них. Допомога людям похилого віку полягає не тільки у матеріальній, але й у моральній підтримці. Просте, щире спілкування, терпіння, співпереживання для них дуже важливо. Саме тому напередодні відзначення цього свята, 18 грудня до людей похилого віку та інвалідів, які перебувають у спеціалізованому будинку для ветеранів війни та праці села Капустинці Яготинського району завітали заступник директора з навчально-виховної роботи Більда О.В., соціальний педагог Хоменко Н.М. та представники учнівського самоврядування Опіоченко Аліна та Ященко Юлія.
Учні звернулися від великої дружньої родини навчального закладу з теплими та щирими словами вітання з святом Святого Миколая та наступаючими новорічними святами.
Не втрачаючи віри, надії та любові, маючи добрі серця і бажання творити чудеса учні кухарських груп на чолі з майстрами виробничого навчання Куліковою В.П., Євсович О.М. підготували солодкі подарунки, які подарували мешканцям будинку «Доглянута старість», а вони, як завжди, тепло із посмішкою зустріли постійних своїх гостей.
Від адміністрації навчального закладу привітала усіх зі святом заступник директора Більда О.В.: «Нехай всі добрі наміри перетворяться на дійсність. Помоліться Святому Миколаю, і він подарує вам здоров’я, достаток і благополуччя і щоб над нами було мирне небо. Нехай життя дарує вам тільки приємні миті, щоб вас ніколи не покидала віра в завтрашній день».